Publicaciones

Motivación en la actividad física y el deporte

González-Cutre, D., y Sicilia, A. (2018). The importance of novelty satisfaction for multiple positive outcomes in physical education. European Physical Education Review. Advance online publication. doi:10.1177/1356336X18783980

Megías, A., González-Cutre, D., Beltrán-Carrillo, V. J., Gomis-Díaz, J. M., Cervelló, E., y Bartholomew, K. J. (2018). The impact of living with morbid obesity on psychological need frustration: A study with bariatric patients. Stress and Health. Advance online publication. doi:10.1002/smi.2811

González-Cutre, D., Megías, A., Beltrán-Carrillo, V. J., Cervelló, E., y Spray, C. M. (2018). Effects of a physical activity program on post-bariatric patients: A qualitative study form a self-determination theory perspective. Journal of Health Psychology. Advance online publication. doi:10.1177/1359105318770729

González-Cutre, D., Sierra, A. C., Beltrán-Carrillo, V. J., Peláez-Pérez, M., y Cervelló, E. (2018). A school-based motivational intervention to promote physical activity from a self-determination theory perspective. Journal of Educational Research, 111, 320-330.

Cano, F., Montero, C., Cervelló, y Moreno-Murcia, J. A. (2018). Influencia del estilo interpersonal del entrenador sobre la motivación en deportistas de salvamento y socorrismo. Cuadernos de Psicología del Deporte, 18(1), 173-182.

Beltrán-Carrillo, V. J., Devís-Devís, J., y Peiró-Velert, C. (2018). The influence of body discourses on adolescents’ (non)participation in physical activity. Sport, Education and Society, 23, 257-269.

González-Cutre, D. (2017). ¿Qué papel juega la satisfacción de la necesidad de novedad en la motivación humana y cuál es su aplicación al ámbito de la actividad física y el deporte?. E-Motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, 9, 1-2.

González-Cutre, D. (2017). Estrategias didácticas y motivacionales en las clases de educación física desde la teoría de la autodeterminación. E-Motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, 8, 44-62.

Huéscar, E., y Moreno-Murcia, J. A. (2017). Apoyo a la autonomía entre estudiantes, estrés percibido y miedo a la evaluación negativa. Relaciones con la satisfacción con la vida. Behavioral Psychology/Psicología Conductual, 25(3), 517-528.

Fin, G., Baretta, E., Moreno-Murcia, J. A., y Nodari, R. J. (2017). Autonomy support, motivation, satisfaction and physical activity level in physical education class. Universitas Psychologica, 16(4), 1-12.

Íñiguez-Santiago, M. C., Ferriz, R., Martínez-Galindo, M. C., Cebrián-Sánchez, M. M., y Reina, R. (2017). Análisis factorial de la escala de actitudes hacia el alumnado con discapacidad en educación física (EAADEF). Psychology, Society, & Education, 9, 493-504.

Almagro, B., Sáenz-López, P., Moreno-Murcia, J. A., y Cervelló, E. M. (2017). Predicción de la intención de seguir practicando deporte: un modelo a través de las metas sociales y de logro en adolescentes. Habilidad Motriz, 49, 4-16.

Moreno-Murcia, J. A., Belando, N., Huéscar, E., y Torres, M. D. (2017). Social support, physical exercise and life satisfaction in women. Revista Latinoamericana de Psicología, 49(3), 194-202.

Beltrán-Carrillo, V. J., Ferriz, R., Brown, D. H. K., y González-Cutre, D. (2017). Qualitative evaluation of a school intervention for the promotion of physical activity: Learning from the perspective of the target population. European Journal of Human Movement, 38, 68-92.

Romero-Elías, M., González-Cutre, D., Beltrán-Carrillo, V. J., y Cervelló, E. (2017). Factors that promote or hinder physical activity participation in patients with colorectal cancer: A systematic review. Psychology, Society, & Education, 9, 201-226.

Huéscar, E., Moreno-Murcia, J. A., y Alias, A. (2017). Diseño y validación de una escala para medir el estilo controlador del estudiante de Educación Superior. Psychology, Society, & Education, 9, 239-249.

Merino-Barrero, J. A., Valero-Valenzuela, A., y Moreno-Murcia, J. A. (2017). Análisis psicométrico del cuestionario estilos de enseñanza en educación física (EEEF). Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 17(66), 225-241.

Peruyero, F., Zapata, J., Pastor, D., y Cervelló, E. (2017). The acute effects of exercise intensity on inhibitory cognitive control in adolescents. Frontiers in Psychology, 8, 92. doi: 10.3389/fpsyg.2017.00921

Reina, R., y Álvaro-Ruiz, J. (2016). Full inclusion of a student with visual impairment over the full Physical Activity and Sport Sciences Degree: A case study. European Journal of Adapted Physical Activity, 9, 40-52.

González-Cutre, D., Sicilia, A., Sierra, A. C., Ferriz, R., y Hagger, M. S. (2016). Understanding the need for novelty from the perspective of self-determination theory. Personality and Individual Differences, 102, 159-169.